2012. szeptember 2., vasárnap

Laini Taylor: Lips Touch - Csókra várva

A történetről röviden: Három novella, melyek középpontjában az első csók elcsattanása áll. A goblinok gyümölcse egy fiatal lány szépségre és elfogadottságra való áhítozásának kihasználhatóságáról szól. A finom kis átkok egy születése után nem sokkal átokkal sújtott lány első szerelembe esését mutatja be. A Fióka című mű pedig egy anya-lánya páros menekülése a drudzsok elől.

Laini Taylort a Füst és Csont leánya című regényével ismertem meg. A Csókra várva már korábban megjelent, de nem figyeltem fel rá, de az előbbi elolvasása után nagyon kíváncsi lettem az írónő más műveire is. Nem is kellett sokat várnom, a könyvtárban rá is leltem az áhított darabra.

Mikor kezembe vettem a könyvet, akkor döbbentem rá, hogy novelláskötetről van szó, de nem nagyon rövid történetekről van szó, kb. 70 oldalas egy-egy. Az első benyomásom olvasás előtt mindenképpen az volt, hogy nagyon szépen kidolgozott a kiadvány. Külön tetszettek a novellák előtti sok-sok oldalon keresztüli képek sora, ami tulajdonképpen képek formájában mutatta be a következő történetet. Jim Di Bartolo alkotásai ezek a rajzok, amik szerintem tökéletesen felkeltik az érdeklődést. De annyira azért nem található ki belőlük minden, hogy az olvasás már ne szolgáljon meglepetésekkel.

Az első novella A goblinok gyümölcse címet viseli. Ezek a lények az olyan lányok lelkére utaznak, akiknek minden vágyuk ők is népszerűek legyenek. Kizzy családja egyáltalán nem mindennapi. A város szélén élnek, mindent maguk termelnek, ősi hiedelmek és babonák hatják át mindennapjaikat. Kizzynek folyton olyan munkákat kell végeznie, amiket szégyell. Nagyanyjának testvére lelkét a legenda szerint a goblinok vették el, méghozzá úgy, hogy evett e lények gyümölcséből Egy nap új srác érkezik a suliba, akinek szeme meglepő módon a lányon akad meg, pedig semmi oka nem lenne rá. A megnyerő külső mögött azonban titok rejtőzik.
Kellő függővéggel maradt abba a történet, így mindenkinek a képzeletére bízza Taylor, hogy mi is lett az utolsó jelenet kimenetele.

A második történet a Finom kis átkok. A pokol teremtménye üzletet köt egy asszonnyal, aki lelkek megmentésével foglalkozik. De a lelkekért cserébe az asszonynak mindig fizetnie kell valamivel. Ezúttal egy nagy rangú család újszülött kislányát kell megátkoznia. Az átok szerint, aki meghallja a lány szavát, az azonnal meghal. Mialatt a lány felcseperedik egyetlen szó sem hagyja el a száját. Az első szerelem azonban megoldja a nyelvét, aminek beláthatatlan következményei vannak.
Nekem ez a novella volt a kedvencem a három közül. Az elsőt túl egyszerűnek tartottam, az utolsóban meg az előzmények elmesélései voltak szerintem túl hosszúra nyúlóak.

Akkor nézzük is a harmadik, egyben utolsó novellát, melynek címe a Fióka. Ez a történet nyúlt a leghosszabbra. Több helyen kicsit unatkoztam, mert a drudzsok (démonok) történelmi háttere sokszor háttérbe szorította a jelen eseményeit. Ez nem is lett volna gond, ha egy teljes regényről lenne szó, mert ott van „hely” a visszatekintésre, de itt nem sok maradt a történésekre. Viszont ez volt az, ami leginkább visszatükrözte számomra az írónő stílusát, amit a Füst és Csont leányában ismertem meg. Szívesen olvastam volna nagyobb lélegzetvételű műben kifejtve és továbbfonva ezt a történetet.

Mindegyik novella egy különleges mese volt, ami Taylor nagy képzelőerejéről mutattott ismét tanúbizonyságot. A szerző megjegyzése részt is érdemes elolvasni, hogy az írónő szavaiból a valóságalapról is kaphassunk információkat.


Pontszám: 4,5



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 288
Fordította: Molnár Edit
Eredeti cím: Lips Touch (2009)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése