2012. december 4., kedd

Alma Katsu: Halhatatlan

A történetről röviden: Az álmos kisváros, St. Andrew kórházának sebészetén dolgozik Luke. Unalmas mindennapjait egy este váratlan eset szakítja félbe. Egy sebesült lányt hoznak be, akit gyilkossággal vádolnak. A lány (Lanny) megbabonázza Luke-ot, és segíteni próbál neki. Lanny belekezd cseppet sem hétköznapi életének elmesélésébe...

Az Agave őszi újdonságai közt figyeltem fel a könyvre. Mondanom sem kell, az egyedi borítón akadt meg először a szemem. A fülszöveg elolvasása után pedig fel is került a várólistámra.

A címe alapján egyértelműen fantasy-t vártam, hallottam róla olyat is, hogy egy vámpírtörténettel állunk szemben, de bíztam benne, hogy a halhatatlanság más mikéntjével fogok majd találkozni. Miután berobban a lány a kórházba és fény derül nem hétköznapi emberi mivoltára, sokáig kétségek közt maradunk, hogy mi is ő valójában.

A kezdeti jelenet után azonnal átrepülünk a XVIII. századi Amerika Maine-jébe, Lanny gyerekkorának idejére. Majd ide-oda ugrálunk a jelen és a Lanny által elmesélt fiatalságának ideje között. A jelen idejű történéseket E/3-ben, míg az elmesélést E/1-ben követhetjük végig. Egy helyen ez a szerkezet még tovább rétegződik és az elmesélésben elbeszélt belső történet is található.

A régmúlti kis maine-i falucska képét olyan jól ábrázolja az írónő, hogy olyan érzése támad az embernek, mintha teljesen abban a korban és az ottani farmok világában lenne. Nagyon aprólékos leírásokban gazdag az írásmód, ami hozzájárult ahhoz, hogy teljesen bele tudjak merülni a régmúlt világba.

A borítón található „reklám mondat” alapján egyértelműen számíthatunk arra, hogy romantikát is kapunk. Ez így is van, mégpedig egy egyáltalán nem egy tömeg, átlagos szerelmi történetet, hanem egy egyoldalú, cseppet sem eléggé viszonzott szerelmet láthatunk. Lanny évszázadokon keresztül képes szeretni a gyerekkori szerelmét, akivel amolyan egyszer fent egyszer lent kapcsolata alakul ki.

Mivel előre lehetett tudni, hogy mi is a végeredménye a múltnak a jelenben, így kíváncsi voltam, hogy mik és hogyan vezethettek oda, amiből a jelenből következtethetünk. Mindig kellő időben jöttek a fordulatok, így nem vált egyhangúvá az elmesélés.

Ami engem zavart, az a több helyen előforduló, túlzott erőszak volt. A fülszöveg alapján egy sokkal inkább romantikusabb történetet vártam.

Az eredeti borító
Nem néztem előre utána, így meglepődtem, hogy trilógiával állok szemben. Teljesen lezárt egésznek éreztem, ezért fel sem merült bennem, hogy sorozat. A második rész 2012 júniusában jelent meg Amerikában The Reckoning címmel (sokat sejtető cím!).

A borító: A magyar borító teljesen levett a lábamról, de az eredetire sem panaszom. Szerintem mindkettő egyformán jól sikerült.

Az írónőről: Alma Katsu Washington külvárosában él zenész férjével. A Halhatatlant 2011-ben jelölték a legjobb 10 debütáló regény közé. Alma mesterdiplomát szerzett írás szakon a John Hopkins Egyetemen. John Irvinggel tanult együtt első diplomájának megszerzése közben. Bemutatkozása alapján sikeres pályafutást jósolnak az írónőnek.

A könyvhöz készült előzetes:

Pontszám: 4



Kiadó: Agave Könyvek
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 466
Fordította: Farkas Veronika
Eredeti cím: The Taker 2011

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése