2011. október 22., szombat

Az Olvasók Viadala - 2. téma

Ma jár le a második kidolgozandó téma határideje, így nekilátok, hogy befussak vele még az utolsó pillanatokban. Már annyiszor neki szerettem volna látni, aztán mindig elmaradt, pedig nem akartam a végére hagyni, mert olyan jó kis kihívás az egész. :)

2. téma
Szept. 23-tól – Okt. 22-ig
Ha interjút készíthetnél Suzanne Collins-al, miket kérdeznél tőle? Írj egy képzeletbeli interjút, amit az írónővel készítesz. 
Először is kíváncsi lennék rá, hogy miként fogalmazódott meg benne, hogy a disztópikus regények műfajába vágjon bele, vagyis mi inspirálta őt erre.
Hogyan alkotta meg Panem világát, azaz, miképp építette fel először az általa elképzelt világot.
Mikor kezdett el írni? Hogyan kezdődött nála?
Hogyan ír? (Zenei aláfestéssel, vagy anélkül?)
A történet mely része volt meg eredetileg a fejében, mikor nekilátott a megírásához, az egész trilógia története, vagy csak az első rész eseményei. Tulajdonképpen, mikor elkezdte írni, gondolt-e arra, hogy sorozat lesz, vagy csak egy egyrészes regény?
Mely karakterek voltak meg eleve a fejében, hogy azok mindenképp a történet szereplői lesznek és melyek születtek csak az írás folyamán?
Ki a kedvenc karaktere?
Ki volt az, akit nagyon megszeretett, de meg kellett tőle válnia?
Körülbelül ezeket kérdezném az írónőtől, ha interjút készítenék vele. Persze nem így ömlesztve, rendszertelenül, mint ahogy leírtam, hanem főbb témánként megszerkesztve. Itt olyan sorrendben írtam le a kérdéseket, ahogy éppen azok az eszembe jutottak.

Melyik könyvbéli szereplővel találkoznál szívesen a való életben is? Tőle mit kérdeznél, és szerinted mit válaszolna? Készíts egy képzeletbeli interjút valamelyik karakterrel. 
A választásom egyértelműen Peeta lenne. :) Az interjú még a Viadal (1. rész) után játszódik, ekkor még Peetának fogalma sincs, hogy milyen megpróbáltatások fogják még érni ezek után.
Kérdező: Mikor találkoztál először Katnissel?
Peeta: Katniss nehéz körülmények között nőtt fel, folytonos nélkülözések közepette, így egy alkalommal mikor a pékségünkbe jött, hogy valami betevőhöz jusson én megsajnáltam és vállalva apám nemtetszését elcsentem egy friss pékárut és az éhes lánynak adtam, aki abban a pillanatba megtetszett nekem.
Kérdező: És utána mikor láttad őt újra?
Peeta: Mivel egy suliba jártunk, így sokszor volt alkalmam látni őt, de csak távolról figyeltem, megszólítani nem volt merszem.
Kérdező: Mit éreztél mikor kisorsoltak az aratásnapi ünnepségen? Mi több, ő lett az, akivel együtt kerültetek be a Viadalra. Mi volt akkor az első reakciód?
Peeta: Mikor Prim neve elhangzott a hangszóróból, akkor nem akartam hinne a fülemnek, tudtam, hogy Katniss húga és ő pedig nem fogja hagyni, hogy a kistestvére elinduljon ebbe az egész értelmetlen harcba. Így mikor Katniss kiment a színpadra, összeszorult a szívem, egyszerűen nem bírtam volna elviselni, hogy elveszítsem, annak ellenére, hogy igazán nem is ismertük egymást. Utána kisvártatva az én nevem hangzott el, ami persze megrémített, mert esélyem sem volt igazán sok, hogy kisorsoljanak, hiszen nem volt szükségem rá, hogy feliratkozzak tesszeráért, amivel növeltem volna a kihúzásra való esélyeimet. De egyúttal az is eszembe jutott, hogy így legalább lesz valami módom nyílik arra, hogy valahogyan beleszóljak a dolgok alakulásába.
Kérdező: Mikor bekerültetek az arénába, akkor Te szövetségre léptél, több más körzetből érkezett játékossal. Mi vezetett erre a döntésre?
Peeta: Ezt tartottam akkor a leghelyesebb döntésnek, hiszen annál kevesebb ellenféllel kellett először szembenéznem.
Kérdező: Ez egyik legmeghatározóbb jelenet egyértelműen, mikor Katniss minden veszéllyel bátran szembeszállva próbál Téged valahogy megmenteni, a sebesüléseidet valahogyan ellátni.
Peeta: Na igen, Katniss nagyon vakmerő tud lenni az biztos.*vigyorog* De a viccet félretéve: Akkor úgy éreztem, hogy nem fogok tudni felépülni. Katniss nélkül ez teljesen biztos, hogy nem is sikerült volna.
Kérdező: A sikeres felépülésed után megfordult a fejedben, hogy ilyen véget fog érni a Viadal?
Peeta: Egyértelmű, hogy nem. Páros győzelem még sohasem fordult elő a Viadalok történetében. Mindenképpen azt szerettem volna, hogy Katniss győzzön.
Kérdező: De szerencsére ettől jobban alakultak a dolgok.
Peeta: Igen, álmomban sem gondoltam volna!
Kérdező: Mik a terveitek a továbbiakban?
Peeta: Először is mindketten nagyon várjuk, hogy valamelyest kipihenhessük magunkat, a győztesek falujában álló új házainkban erre valószínűleg módunk is fog nyílni, majd nekivágunk a nagyszabású, látványos Győzelmi Körútnak.
Kérdező: Köszönöm, hogy a győzelmeteket ünneplő show után azonnal szakítottál időt a kérdéseimre. És kellemes feltöltődést kívánok a Viadal megpróbáltatásai után!
Peeta: Köszönöm!

Szerinted mi fog történni, milyen titkokra derül fény a 3. kötetben? Mit gondolsz, az írónő be merte-e vállalni valamelyik meghatározó szereplő halálát?
A harmadik részben szerintem megkezdődik majd a nagy lázadás a Kapitólium hatalma ellen, amit nagy valószínűséggel sikerrel zárnak majd, de az biztos, hogy sok emberáldozatot követel majd a felkelés. Köztük lesz szerintem az egyik főszereplő.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése