2014. április 26., szombat

Könyvfesztivál 2014 - I. nap

A korábbi évek Könyvfesztiváljainak tapasztalataiból okulva idén a nézelődés, vásárlás napját nem az egyik hétvégi napra időzítettem. Örülök, hogy így döntöttem, mivel idén végre láttam is valamit a standokból és nem a nézelődök közötti szűk réseken át sikerült csak egy-egy kis részletet megpillantanom. Kijelenthetem, a pénteki nap a legideálisabb nap a kincsek beszerzésére. Sajnos az időjárás nem igazán kedvezett ugyan, de az egész napos hol zuhogó, hol pedig szemerkélő eső sem vette el a lelkesedésemet.
Már múlt héten összeírtam egy listát, hogy miket is szeretnék megvenni, így még volt időm a hosszú soron alakítgatni és nehéz szívvel ugyan, de valamelyest csökkenteni is rajta. Íme a végeredmény (büszke vagyok magamra, mert a terveimhez nagyrészt sikerült tartani magam):


A Kakukkszó volt az abszolút első a listámon. J.K. Rowling álnéven írt könyvét hónapok minden könyvesboltban és weboldalon reklámozzák, nagy izgalommal vártam már a megjelenését. Mondanom sem kell, hogy a szemeim azonnal kutatni kezdék, hogy merre bújik meg a GABO standja.
Ugyanitt foglalt helyett a Ciceró Könyvstúdió is, így A hűségesre is lecsaptam. A beavatott az egyik kedvenc disztópiás sorozatom (jobban mondva a második legjobb szerintem Az éhezők Viadala után), most kiderül, hogyan végződik a trilógia.
A Kossuth Kiadó a Könyvfesztiválra előrukkolt a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeinek második kötetével, az Üresek városával. Egyértelmű volt, hogy landolni fog a szerzeményeim között a hátborzongató kinézetű könyv.
A Könyvmolyképzőnél két újdonságot szemeltem ki, a Hex Hall-t és a harmadik Castle könyvet, de sajnos utóbbi mégsem jelent meg, így csak a boszorkányos sorozat első részét vettem meg. Évek óta vártam már a megjelenését, örülök, hogy végre 3D-s formát öltött.
Két spontán vásárlásom volt végül. Az Angyalvágy és a Szellemekkel suttogó könyv. Az Angyalvágyat még az épület bejárata előtti standoknál szereztem be, ahol nem tudtam ellenállni a Maxim Kiadó standjának. Tudtam már akkor, mikor közelebb mentem hozzá, hogy ennek nem lesz jó vége, annyi kötete van a kívánságlistámon ennek a kiadónak, hogy biztosan nem fogok üres kézzel távozni. Így is lett. A Könyvtündér standjánál esett meg a másik, ahol először a Vavyan Fable bögrék ragadták meg a figyelmemet. Azonnal eszembe jutott, hogy egy jó barátnőmnek a kedvenc írónője és közelgő névnapjára tökéletes ajándék lenne. Majd a könyvek között szétnézve bukkantam a Szellemekkel suttogó filmsorozat alapján készült könyvre, mely A bosszú címmel jelent meg. Régen imádtam a sorozatot, remélem a könyves adaptációban sem fogok majd csalódni.
Az eredeti listámon még a Vérvörös szerepelt, ami végül kimaradt az ad hoc vásárlásaim miatt. Azt majd legközelebb.


A könyveken kívül ismét sok szép könyvjelzőre tettem szert, valamint az Európa Kiadó tavasz-nyár katalógusára. Jut eszembe, a Hex Hallban meg sem néztem, nem lapul-e a Könyvmolyképző új kis füzetkéje a közeljövőben várható megjelenéseikről. (update: még a régi van benne, gondolom a Könyvhétre lesz új)


Folytatás következik a szombati napi élményeimmel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése