2012. március 4., vasárnap

Benina: A boszorka démona

Bíborhajú II.

A történetről röviden:
Claire nevelője, David és Lin, a Vigyázó összeházasodnak. Az esküvő napja azonban végzetessé válik. Vulcan (Claire édesapja) rátámad lányára, a harc közben Kellan életét veszíti. Claire-t felemészti a gyász, képtelen túllépni szerelme elvesztésén. Egy nap a Bölcs különös ajánlattal áll elő. Claire átléphet a Hamuvilágba, ismert világának fordítottjába.

A boszorka fénye után nagy izgalommal vártam Benina sorozatának következő részét. Az első rész nagyon tetszett, így bíztam a hasonló folytatásban.

A könyv első fejezetétől az utolsóig peregnek az események. Akció akciót követ. A vidám kezdés egy-kettőre drámába fordul át. Kellan megölése kicsit meglepett, de biztos voltam benne, hogy majd a későbbiekben úgyis megoldódik majd ez is valahogy. Így ez a tragédia nem igazán sújtott le.

Claire önmarcangoló gyásza egy ideig természetes volt, de ahogy az idő múlásával semennyit sem lép előre, már kicsit sok volt nekem. Főleg annak fényében, ami a könyv végén történik (ezt nem lövöm itt le) és ott Claire viselkedése nem tükrözi az itt érzett fájdalmát.

Benina ismét nagyon jó ötlettel állt elő a Hamuvilág tekintetében. Tetszett az az elgondolás, hogy létezik egy olyan világ, ami az ismert világ teljes ellentéte. Az elképzelésen túl a Hamuvilág kidolgozása is tökéletes volt. Ennek a világnak a komorsága és a sivársága rányomta az egész könyv hangulatára a bélyegét. Ez folytonos borongósság érzését keltette bennem.

Az első résszel szemben itt már nemcsak Claire szemén keresztül látjuk a világot. Három szemszöget vezetett be az írónő, így Claire, Kellan és Wentworth szemszögei váltakoznak. Ez külön tetszett, mert így sokkal több dologra kapunk rálátást.

Valahogy az első részben Claire-t nem éreztem ilyen nagyszájú fruskának, itt ez a tulajdonsága nagyon szembetűnővé vált számomra és zavarni kezdett. Ezenkívül pikkeltem rá a makacssága miatt, illetve, hogy mindent és mindenkit semmibe vesz a nagy szerelmén kívül. A Hamuvilágban létező Kellan brutálissága sem tántorítja el céljától. Nem tudom, de az azért kicsit érdekes viselkedés volt szerintem Claire részéről, hogy nem baj, hogy Kellan össze-vissza veri, vagy fojtogatja, attól még egyáltalán nem haragszik rá.

Wentworth karakterének újabb elővétele miatt nagyon örültem. A saját szemszöge pedig csak hab volt a tortán. 

Szerencsére a főhősnőnk számomra negatív jelleméért kárpótoltak a folyamatos izgalmak, így csak úgy peregtek az oldalak. A Benina által megteremtett egyedi világ ebben a részben még tovább fejlődött. Kíváncsi vagyok miként folytatódik a történet A boszorka városában. Addig pedig csak reménykedem, hogy Wentworth ismét valahogy előkerül.


Pontszám: 4,5



Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 398

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése