2012. január 31., kedd

Lezsák Levente: Emerson és Tsa.

A történetről röviden:
Egy reggel Mordiában és Vidóriában különös dolog történik. A folyton borongós hangulatú, rossz kedvű mord király ébredése után hirtelen vidámmá válik, míg a víg vidor király morcossá válik. A bűneset felderítésére a mord főudvarnok, Bikacsöki Balambér a legrosszabb hírű detektívet, Emerson fogadja fel. Az udvarnoknak vaj van a füle mögött, ezért választja a dilettáns szimatot. A magánnyomozó a nála gyakornokoskodó Jonessal felkerekedik Mordiába, hogy fényt derítsen a bűntett elkövetőjének kilétére.

A könyvről már sokat hallottam, kíváncsivá tettek a róla olvasott vélemények. Nem túl gyakran kerül a kezembe mese, de gondoltam most teszek egy próbát és belevágok.

Mielőtt belekezdtem volna, megakadt a szemem az illusztrációkon. Végigpörgettem a könyvet és láttam, hogy sok-sok rajz színesíti. Ennek megörültem, mert mindig úgy véltem, hogy ha már mese, akkor a képek nem maradhatnak el. A rajzok nagyon tetszettek, jól illettek az adott részekhez, mindig vártam olvasás közben, hogy mikor érek egy újabb képhez.

Az előszó nagyon humoros volt, ami megadta a kellő lökést ahhoz, hogy érdeklődve kezdjek bele az első fejezetbe. Már a kezdő oldalon éreztem, hogy nekem tetsző stílusa lesz az írónak. A történet közben olykor belezárójelezett hozzáfűznivalói mindig mosoly csaltak az arcomra.

Az állandóan vidám Vidória és a zord Mordia országa nagyon jól lett ábrázolva. A két ország királyai körül sürgölődő főurak jópofa figurák, a neveik pedig igencsak találóak.

A hangulatfelcserélődés utáni események gyors tempóban zajlanak, egy percre nem unatkoztam, igazi, jó kis mesébe csöppentem. Van itt királykisasszony, elszakadhatatlan kötélhágcsó, repülő szőnyeg, tündér és még sorolhatnám, csupa mesébe kellő elem. A nyomozás mesésen kalandos és varázslatos.

Az utószó külön említést érdemel, jó volt, hogy az előszó stílusához hasonló és annak folytatásaként, vagyis inkább befejezéseként tökéletesen lezárja azt.

Kellemes kis kikapcsolódás volt így felnőtt fejjel is. Néha-néha jó egy kis időre elmerülni a mesék világában. (De szigorúan csak a Tánczos-féle csodaszotyolával a kézben!)

A könyvért köszönet a Cor Leonis Kiadónak!


Pontszám: 4



Kiadó: Cor Leonis Kiadó
Kiadás éve: 2008
Oldalszám: 141

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése