2012. december 31., hétfő

A 2012-es év

Azt hittem idén kevesebb könyvet olvastam, mint tavaly, közben ahogy nézem az idei olvasmányaim polcát molyon, ez nem így van. Nem tudom miért éreztem így... Összesen 58 könyvet olvastam idén.

A tavalyi évösszegző bejegyzéshez hasonlóan szeretnék idén is egy YA, illetve egy felnőtt kategória legjobbját választani, de bővíteném a listát, és további kategóriákban is megnevezném az idei év legjobb, illetve legrosszabb könyveit.

Kezdjük a legjobb YA regénnyel. Nem volt könnyű a választás, sok jó könyv akadt a kezembe. Végül A kör mellett döntöttem. Teljesen magával ragadott a könyv, mind a történet, mind a leírás nagyon igényes és külön tetszett, hogy nem lehet meghatározni egy központi főszereplőt.

A legjobb regény címét felnőtt kategóriában a Lélektelen kapja. Imádtam a vicces stílusát.

Nagyon szeretek a szépséges borítókban gyönyörködni, így mindenképp szeretném az idei év szerintem legszebb borítóval rendelkező könyvét is megmutatni. Itt két könyveit is megneveznék. Képtelen vagyok köztük dönteni, mindkettő más-más szempontból a legszebb. Cynthia Hand Angyalfény című könyvének a borítón kívül a kivitele is gyönyörű. A borítón található ezüstözött dombornyomott  betűk elvarázsoltak. Másik szempontból pedig Itó Projekt Harmónia című könyvének annyira egyedi a borítója, hogy azonnal megkapja a tekintetet.












A legjobb sorozat, amibe idén kezdtem. Úgy érzem ezt a kategóriát a legnehezebb eldöntenem. Sok-sok gondolkozás után Veronica Roth: A beavatott sorozata lett.

A legjobb, magyar írótól olvasott könyv: Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn.

És van, amikor a külcsín nem egyenlő a belbeccsel...
Erre példa Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz című könyve. A gyönyörű borító és kivitel azonnal elvarázsolt, majd a fülszöveg is tovább csigázta a fantáziámat. A leírás valóban nagyon igényes is volt, de az átütő erejű történet sajnos elmaradt. Elég nagyot csalódtam benne.
Idén nagyon sok jó könyvvel találkozhattam. A pozitív élményeim jóval nagyobb arányban vannak a negatív olvasás élményekkel szemben.
Bízom benne, hogy jövőre sikerül ismét sok-sok gyöngyszemmel találkoznom!

BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK MINDEN OLVASÓNAK!



1 megjegyzés: