2012. január 21., szombat

Andrea Cremer: Nightshade - Az őrzők

Nightshade I.

A történetről röviden:
Calla életét előre megtervezték. Ő egyike a Vailben élő Őrzőknek, akik farkas és emberalakot egyaránt képesek ölteni és feladatuk a Vigyázók szolgálása, cserébe azok mindennel ellátják őket. A tizennyolcadik születésnapján Callának „egyesülnie” kell a másik falka alfahímével, Renierrel. Ebbe, a meghatározott mederben folyó életébe csöppen Shay, akit Calla megment egy medvetámadás után. Ezzel a tettel a lány megszegi világának törvényeit.

A tavalyi megjelenése óta kíváncsi voltam erre a sorozatra, végre sikerült elolvasnom. Farkasos fantasytémában még nem sok könyvet olvastam, ezért bíztam benne, hogy van ebben még sok újszerűség. Eddig farkasos fantasyben csupán Maggie Stiefvater Mercy Falls farkasai című trilógiájához volt szerencsém. Azt szerettem, úgyhogy érdeklődve vártam egy másik sorozatot is ezekkel a fantasy lényekkel.

Nem is csalódtam. Már a nyitó fejezet felkeltette az érdeklődésemet és teljesen belemerültem a történetbe.

Az írónő által felépített világ egyedi. Az őrzők, akik farkas és emberi alakot is tudnak ölteni. A vigyázók a nagy hatalmú urak, akiknek feltétlen befolyásuk van a hozzájuk tartozó falkára és mágikus hatalommal is rendelkeznek. Rajtuk kívül pedig ott vannak a keresők, a vigyázók ellenségei.

A farkasok átalakulásakor bevezetett új elképzelés nagyon tetszett, mert eddig nevetségesnek tartottam, hogy a lábukhoz kell erősíteniük a ruhájukat, mikor emberből farkassá változnak, hogy visszaalakuláskor fel tudjanak öltözni. Ezért örömmel üdvözöltem, hogy itt ezzel egyszerűen nem kell törődni, minden ugyanúgy marad az emberen oda-vissza alakuláskor.

A főszereplőnk, Calla karaktere jól felépített és sosem idegesített fel egyik tette sem. Érettebbnek éreztem a tizennyolc événél. Viszont Shay kezdetben nem volt a szívem csücske. Öntelt, tapintatlan alaknak tartottam, majd ez a benyomásom a történet előrehaladtával fokozatosan kezdett csökkenni, de még mindig nem lett a kedvencem. Ren esetében viszont a kezdeti negatív megítélésem teljesen átalakult, miután jobban megismerhettem. A Nightshade és a Bane falka tagjai is úgy érzem kellően be lettek mutatva.

Az egyesülés körüli titokzatosság végig foglalkoztatott. Jól adagolta Cremer a pici kis részleteket belőle, amik még inkább izgalmassá tették az esemény körüli rejtélyt.

Itt is kapunk egy rejtélyes könyvet, amiben sok fontos információ lakozik. A belőle nyert megoldást egy idő után sejtettem a szereplők előtt, de a könyv végén az írónőnek sikerült elbizonytalanítania e következtetés helyességét illetően. Kíváncsian várom miképp fog folytatódni a történet! A második rész már meg is jelent úgyhogy hamarosan szeretnék újra belemerülni az Őrzők, a Vigyázók és a Keresők világába.

Úgy tudom az írónő öt részesre tervezi a sorozatot. Amerikában januárban jelent meg a harmadik kötet.
Érdemes ellátogatni a honlapjára, nagyon egyedi, ötletes.

A könyvért köszönet az Egmont Kiadónak! 

Az előzetes:

Pontszám: 5



Kiadó: Egmont-Hungary Kft.
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 472
Fordította: Barta Tamás
Eredeti cím: Nightshade (2010)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése