2012. április 25., szerda

Patricia Briggs: A vér kötelez

Mercy Thompson II.

A történetről röviden:
Mercy élete továbbra sem unalmas. Az Alfa és annak lányának elrablása után Mercy ismét veszélyes kalandokba keveredik. Stefan, Mercy vámpírbarátja szívességet kér tőle, ami nem éppen úgy sül el, ahogy azt várták. Egy démonidéző útjába kerülnek, akinek a gyilkolás a lételeme.

Az előző rész nem annyira nyűgözött le, mint azt vártam, így már kevesebb lelkesedéssel kezdtem neki az olvasásnak. Ennek a résznek az eleje rácáfolt az ellenérzéseimre és csak úgy pörögtek az oldalak. Miután a kezdeti izgalmas események végére értem, egy jó ideig lelassultak a történések és unni kezdtem magam. Mercy tétlenségre való ítélése miatt laposodott el egy jó darabig a történet. Csak arra vártam, hogy mikor szánja már el végre magát arra, hogy szembeszegüljön a parancsoknak, és maga kezdjen el az ügy végére járni, mint azt már megszokhattuk tőle. Ez a várakozás rész szerintem túl sokáig húzódott, de szerencsére egyszerre csak beindult. Innentől kezdve már egy percre nem unatkoztam, pörgős tempóban zajlott minden. A vége, az előző résszel ellentétben egyáltalán nem gyenge befejezés.
Egészében véve határozottan jobban tetszett, mint a Megszólít a hold.

Romantikából erre a részre sem jutott túl sok. Épp csak egy hangyányi. Én ezt a szálat hiányoltam belőle.
A középpontban a vérfarkasok és vámpírok társadalmának felépítése és szabályaik bemutatása állt. A természetfeletti lények világának kidolgozása így semmi kívánnivalót nem hagyott maga után.
Remélem a következő részben már több szerepet fog kapni az előbbi is az állandó hatalmi játszmákon túl.

Örülök, hogy nem tántorodtam el az első kötet után és belefogtam ebbe is, megérte.


Pontszám: 4,5
Az eredeti borító


Kiadó: Agave Könyvek
Kiadás éve: 2012
Oldalszám:304
Fordította: Farkas Veronika
Eredeti cím: Blood Bound (2007)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése