2011. augusztus 13., szombat

50 szempont - 50 könyv 25-ös lista

A molyon Macooka kezdeményezésére új kihívás született, mely az 50 szempont - 50 könyv elnevezést kapta. A feladat két 25-ös szempontlistából áll. Az első 25-höz olyan könyveket kapcsolhatunk, amiket éppen aktuálisan olvasunk, míg a második 25 szemponthoz régebbi olvasmányainkból válogathatunk.
Most ezt a listát készítem el egyben ebben a bejegyzésben.

Írj egy olyan könyvről,

1. …ami szerinted alul van értékelve.
Anna Godbersen: Luxe Girl sorozata. Nagyon sok negatívat olvastam róla, de engem akkor is érdekelt, hogy mit tartogathat a gyönyörű borítóba bujtatott, a XIX. század fordulóján játszódó, kosztümös történet, fiatal szereplőkkel. Nagyon nagy meglepetés volt számomra, hogy én egyáltalán nem találtam rossznak, szép leírásokkal tarkított, váratlan fordulatokkal teli könyv volt (főleg a második rész). Sajnos úgy hallottam, hogy itt abba is maradt a magyar kiadása, a 3. és a 4. rész nem kerül a hazai boltokba. :(

2. …ami a kedvenced volt fiatalon/gyerekként. 
Gyerekként A két Lotti volt a kedvencem, majd sokáig nem olvastam semmit egészen tizenéves korom elejéig, amikor felfedeztem a Harry Potter sorozatot, amibe azonnal beleszerettem, így akkorra az vált a favoritommá.

3. …ami a kedvenced most. 
Hú, egyértelmű kedvencet nem könnyű meghatározni.......hát legyen Az Éhezők Viadala sorozat.

4. …amit nagyon sokáig olvastál.
Leghosszabban az India, india című könyvet olvastam, illetve még olvasom is, mert még nem tudtam elszánni magam a második kötetére (egy részes könyv, csak hosszú, ezért két kötetbe lett törve). Már az elsőt is elég nehezen tudtam befejezni, azóta pedig nincs még mindig indíttatásom tovább olvasni. Nekem az egész túl lehangoló volt számomra, hisz India múltjának egy kegyetlen arcát tárja az olvasók elé.

5. …amit régen nagyon szerettél, de most nem biztos, hogy tetszene.
Ez a Twilight Saga. A Harry Potteres korszakom után egy ideig csak elvétve olvasgattam, utána jött a TS és az ismét visszacsábított a könyvek világába. Akkor teljesen rabul ejtett, azóta viszont már olyan sok mást olvastam, ami jobban tetszett, megváltoztatta a szemléletemet, hogy mostanra már túl sablonosnak tartom.

6. …ami a barátaidnak, ismerőseidnek tetszett, de neked nem.
Az Anita Blake sorozat. Még gimiben szinte minden barátnőm rajongott érte, így kíváncsi lettem mi lehet. Elolvastam az első részt, de nem igazán tetszett, majd még a másodiknak is nekiálltam, de azt félbehagytam. Mára lehet már másként állnék hozzá, már gondoltam, hogy majd teszek vele még egy próbát.

7. …ami neked nagyon tetszett, de a barátaidnak, ismerőseidnek nem. 
A Harry Potter a gimiben. Áltsuliban épp pont fordítva volt, mert ott épp a többieknek tetszett, én meg nem értettem mit esznek rajta. Ez a helyzet gimiben megfordult, mert az általános végén én is beleszerettem a történetbe, izgatottan vártam a következő részeket, az ottani barátnőim pedig egyáltalán nem szerették. A filmet is csak nagy nehezen akarták megnézni, és nem is igazán nyűgözte le őket.

8. …amit szerinted folytatni kéne (hogyan?)
Szintén HP. :) Szerintem simán lehetne Harry Potter gyermekei, hisz a 19 évvel később részből úgyis megtudjuk a lényeget, hogy kinek hány gyereke lett, hogy hívják őket. Velük lehetne felépíteni egy új történetet. Lásd anno az Elfújta a szél esetét. Számtalan folytatás íródott az eredeti történethez, pl: Scarlett gyermekei.

9. …amiből filmet kellene csinálni (kik lennének a főszereplők?) 
Fábián Janka: Emma trilógia. Nagyon érdekes lenne a filmvásznon megjeleníteni a szép történelmi romantikus regényt, az akkori magyar helyszínek szép díszleteivel. Szereplőkről sajnos nincs ötletem.

10. …ami annyira szörnyű volt, hogy biztosan nem olvasnád el még egyszer.
Karen Chance: Megérint a sötétség. Nagyon szenvedtem végig, vártam már, hogy mikor érek a végére. Ami a legjobban zavart benne, hogy annyi ilyen-olyan lény ütötte fel sorban a fejét, hogy már az nekem túl sok volt, szinte követhetetlen katyvasz, ráadásul a főszereplő Cassie is ellenszenves volt számomra.

11. …aminek nem kellett volna, hogy folytatása legyen.
Az Éjszaka háza sorozat. Az első résznek jó volt az ötlete, a története is még nem volt erőltetett, az úgy elég lett volna.
12. …amelyből szó szerint tudsz idézni.
Harry Potter, azt annyiszor olvastam/láttam, hogy a jó szövegek teljesen megmaradtak bennem.

13. …ami megváltoztatta a gondolkodásmódod. 
Ismét az "elcsépelt" HP. :) Annyiban változtatta meg, hogy ennek hatására szerettem meg a könyvek világát.

14. …ami megríkatott.
Ilyennel eddig még nem találkoztam. A helyzet az, hogy nem szoktam meghatódni sem könyveken, sem filmeken.

15. …ami megnevettetett. 
Jane Austen: Emma - a mókás párbeszédeivel, szellemes karaktereivel (Miss Bates, Mr. E. és felesége).

16. …amit szerinted mindenkinek el kellene olvasnia. 
Guillaume Musso: Ott leszel? című könyve, ahol esély nyílik arra, hogy az életünk egy fontos eseményén változtathassunk utólag és a jelenben tapasztalhatjuk, hogy milyen kihatással van a beavatkozás. Szóval bemutatja, hogy mi lett volna ha...

17. …amihez egy nagyon kedves emlék fűződik.
Tudom unalmas már, de a HP első két része. Ez volt az első könyv, amit kaptam. Az első résznél előbb láttam a filmet, és ez hozta meg a kedvemet az elolvasásához. Nagyon szerettem volna, és egyik gyereknapon a Bölcsek köve és a Titkok kamrája lapult az ajándékom csomagolása alatt.

18. …amelyben szívesen lennél főszereplő.
Mindenképpen valamelyik Jane Austen könyv.....itt is az Emma, valahogy az áll a legközelebb hozzám.

19. …amit te máshogyan fejeztél volna be.
Hú, ilyen sok van. :) Nem szeretem a sablon, kiszámítható végeket. Legyen az meglepetés, váratlan véggel. A legjobb példa erre a Twilight Saga, az annyira kiszámítható, hogy már az elején tudni az egészet, csak kicsit szenvednek előtte, aztán úgyis minden mézes-mázas lesz. De ilyenre sorolhatnánk még számtalan más könyvet is.

20. …amelyet legszívesebben elajándékoznál.
True Blood 1-2, már meg is szabadultam tőlük, nem az én stílusom volt. Sookie nagyon idegesített.

21. …ami szerinted túl van értékelve.
TS saga. Nem tudom mire ez a nagy felhajtás, sok jobb fantasy is van, ami nem került ennyire előtérbe. Ez az egész szerintem csak épp szerencse kérdése, hogy éppen mi lesz a felkapottabb. Attól még, hogy valami körül nagy a felhajtás, attól még nem biztos, hogy az annyira szuper.

22. …amit a szüleid ajánlottak.
Gárdonyi Géza: A láthatatlan ember. Már régóta mondták, hogy olvassak már végre valamilyen magyar klasszikust. Ez lett az, végül nem bántam meg, csak szokatlan volt.

23. …ami nagyon kellemes csalódást okozott.
Az előbb említett Gárdonyi kötet jó példa erre. De ide sorolhatom Joanne Harris: Urak és játékosok művét is, ami előtt egy-két másik JH kötetet olvastam (Kékszeműfiú, Aludj kislány), ami eléggé elvette a kedvem ettől is, bizalmatlanul kezdtem bele, de nagyon nagy pozitív csalódást okozott, majd' leesett az állam a végén.

24. …ami a kedvenc kötelező olvasmányod volt.
Mindig ellenérzésekkel voltam a suliban a kötelezőkkel kapcsolatban, a nagy kivétel Puskin Anyeginje volt, ami nagyon elnyerte a tetszésemet. Utána már jobb kedvvel voltam az egész kötelező irodalmak "csapata" iránt.

25. …ami szerinted a legfurcsább volt, amelyet valaha olvastál.
Joanne Harris: Kékszeműfiú, de nem jó értelemben volt furcsa (szokatlan, de jó), hanem érthetetlen, nekem nagyon zavaros volt. Ezért volt furcsa, még a végére sem láttam tisztán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése