2011. szeptember 3., szombat

Katie Fforde: Tökéletes ajánlat


Már a Szerelmes levelek megjelenése idején kíváncsi lettem az írónő műveire. Azt még nem volt szerencsém olvasni, de mikor láttam, hogy új könyve jelenik meg idén nyáron, akkor úgy gondoltam ezzel kezdem.


A történetről röviden:
A húszas évei elején járó Sophie Apperly nagyban különbözik családjától. Ő egyedül nem végzett egyetemet és ezt folyamatosan a szemére is vetik. A család eléggé elszegényedett, egy idős rokonuk hagyatékára vetnek szemet, ezért Sophie-t a szépkorú úrhoz küldik ideiglenes házvezetőnőnek, hogy Sophie jelenlétével felfigyeljen a családra. Itt olyan iratokat talál a lány, amik segíthetnek kihúzni az Apperly családot a mély gödörből. Sophie New Yorkba utazik, hogy ott találkozzon egy távoli rokonnal, akinek révén végére járhat az ügynek. Itt azonban összeismerkedik egy idős, gazdag hölggyel, akivel gyorsan összebarátkoznak. Sophie élete e találkozás hatására egészen más irányt vesz.


Könnyed nyári olvasmány. Nem kell sokat várni tőle, csak egy laza kikapcsolódást. A könyv nagy részét strandon olvastam, oda teljesen megfelelt. Egyszerű történet, semmi meglepő fordulattal. Őszintén szólva szinte mindenre lehetett számítani.

Nekem túlságosan mézes-mázas volt. A romantika kicsit sok, ami a történet rovására megy. Annyira nem kötött le, hogy ne tudjam letenni, könnyedén félre tudtam rakni, így hosszabban is tartott az elolvasása, mint az általában lenni szokott nálam.

Párbeszédek alkotják a nagy részét, sokszor éreztem úgy, hogy hiányoznak a leírások és csak a beszélgetések követik egymást. Viszont azok az angliai helyek, ahol játszódik a történet nagy része, meseszépek lehetnek.

Sophie karaktere eléggé kettős volt. Egyrészt mikor a családja igencsak piszkálja, hogy milyen tanulatlan, haszontalan stb., akkor ezt csak tűri szinte szótlanul, semmivel sem vág vissza, még meg sem sértődik. Ezt egyáltalán nem értettem, hogyan lehet valakinek ennyire nem kiállni magáért. Később más esetekben is csak bárgyún hallgatja az őt ért szidalmazásokat, és utána is csak magában van meg a véleménye az illetőről. Másrészt az előbbi teszetoszaság ellenére annyira könnyedén elboldogul életének irányításával, hogy ez teljesen szemben áll a társasági határozatlanságával.
Luke nagy változása kicsit meredek volt. Először lehordja Sophie-t, hogy a nagymamája pénzére utazik, és tartsa távol magát tőle. (Szerintem itt sem áll ki magáért Sophie rendesen.) Majd a nagy sznobságát hipp-hopp leveti magáról, és ő lesz maga a megtestesült tökély.
Matilda volt számomra a legszimpatikusabb. Kedves, idős hölgy, aki igyekszik fiatalosan élni életét, tartja a haladást a korral.


Összességében egyszerű romantikus könyv volt. Biztosan fogok még olvasni az írónőtől, mert kíváncsi vagyok, milyenek a többi regényei.


Kiknek ajánlom: könnyed kikapcsolódást keresőknek


Pontszám: 3,5

Kiadó: Ulpius-ház Könyvkiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 448
Fordította: Nagy Henriette
Eredeti cím: A Perfect Proposal (2010)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése