2011. július 11., hétfő

Az Olvasás 7 hete - II. hét

II. hét


Könyvtár vagy könyvvásárlás?
E-book vagy könyv?
Sorozatok: olvas-e, gyűjt-e sorozatokat?
Milyen rendszer alapján rendezi a könyveit? (ábécérend, műfaj, sorozat, szín, szerző szerint, stb.)


Nem nagyon szeretek könyvtárba járni, csak anno az egyetemi szakirodalmak, illetve diplomadolgozat kutatások miatt tévedtem be oda. Sokat morfondírozom, hogy melyik könyvet érdemes megvenni, inkább sokáig gyűjtök rá, de szeretem, ha utána a könyvespolcomra tehetem, és onnan bármikor leemelhetem, ha újra kedvem támad beleolvasni.
Az álláspontom az e-book, vagy a rendes könyv harcában, egyértelműen a hagyományos könyv. Egyrészt az e-book egyáltalán nem nyújtja azt a fajta élményt olvasáskor, mint a könyv. Rögtön már ott a gond, hogy mikor kezembe veszek egy könyvet végigsimítok a borítón, szemügyre veszem a borítót, utána belelapozok és megcsap a papír illata. Mindez egyértelmű, hogy tartozéka az olvasásnak. Másrészt az readeren való olvasástól nagyon hamar "bejojózik" a szemem. Sőt azt is észrevettem, mikor monitoron olvastam, hogy sokkal kevésbé ragadnak meg az emlékezetemben az ott olvasottak, mint a nyomtatott változatban, a lapokon a történetek valahogy sokkal kézzelfoghatóbbak, átélhetőbbek, így könnyebben elraktározódnak.
Hú, a sorozatok...Manapság az új könyvek nagy része sorozat. Ez jó abból a szempontból, hogy ha tetszik a történet, akkor nincs olyan hamar vége, viszont elég költséges egy teljes történetet végigolvasni. Én szeretek kíváncsian várakozni a megszeretett történet folytatására. Van jó pár sorozat amiket, olvasok/gyűjtök, sokat azért, mert a kedvenceim, és csak némelyiket azért, hogy ha már elkezdtem érdekel, hogyan alakul, belendül-e. Olvasott sorozataim: Vámpírakadémia, Evernight, Twilight, Vámpírnaplók, Éhezők Viadala trilógia, Libba Bray trilógia, Az éjszaka háza. Ezenkívül sok sorozat kezdő kötetét olvastam, amiknek a folytatása vagy még nem készül el, vagy csak magyar fordításban még nem került kiadásra pl: Sötét erő trilógia, Csitt, csitt, magyarok közül pl: Bíborhajú, Emma trilógia. Mindig megtetszik egy-egy új sorozat, csak nem tudom tartani a tempót velük, így lemaradozok, és nem frissen olvasom őket, amikor megjelennek, hanem várok velük, és gyűjtögetek rájuk, így szép lassan haladok.
A könyvespolcomat nagyon szeretem rendezgetni. :) A elv elsősorban az, hogy ha sorozatról van szó, akkor annak kötetei egyértelmű, hogy egymás mellé kerülnek. Az általános rendezési elv pedig műfajok, illetve írók szerint történik nálam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése