2011. július 31., vasárnap

Charles Portis: A félszemű

Sok más könyvhöz hasonlóan ezt a könyvet is azért fedeztem fel, mert idén film készült belőle. A film megnézése előtt pedig el szerettem volna olvasni könyv formában. Charles Portis 1968-ban írta a könyvet, nálunk idén jelent meg.

A történetről röviden:
A tizennégy éves Mattie Ross édesapját, Franket megöli az egyik munkásuk mikor lovakat mennek venni Forth Smith-be. Mattie bosszút esküszik és ellátogat a tett helyszínéül szolgáló városba. A gyilkos kézre kerítéséhez felfogad egy rendőrbírót Rooster Coghburnt, akinek fél szemét kötés fedi. A küldetéshez még csatlakozik egy texasi ranger, és hárman indulnak a tettes keresésére, elfogására. Kalandos útjukat mutatja be Charles Portis regénye.

Ez az egy ilyen western jellegű könyv, amit eddig olvastam, sosem rajongtam a műfajért, de ez megtetszett a leírás alapján, gondoltam megpróbálkozom vele. A történetet Mattie Ross szemszögéből láthatjuk, aki egy talpraesett, semmitől vissza nem riadó lány. Tárgyilagosan meséli el az eseményeket, gondolataiba nem nagyon pillanthatunk bele. Ez egy kicsit furcsa volt, mert nem vagyok hozzászokva, hogy E/1-ben ilyen tárgyilagos marad. Kicsit rövid volt a könyv, akár egy ültő helyben elolvasható, de pont megfelelő részletességgel voltak bemutatva az események, ha ettől aprólékosabban mutatta volna be az író az egyes történéseket, akkor vontatott lett volna, de így pont megfelelő volt. Jó volt, hogy a főszereplő egy lány volt, így finomodott a western műfaj, amit nem nagyon szerettem a sok össze-vissza lövöldözés miatt. Megérte elolvasni, ezután kíváncsi vagyok milyen lett a megfilmesített változata.

Kiknek ajánlom: akik nem egy hagyományos western szeretnének olvasni

Pontszám: 4

Kiadó: Cartaphilus Kiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 189
Eredeti cím: True Grit (1968)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése