2011. július 19., kedd

Az Olvasás 7 hete - III. hét

Mi alapján értékel egy könyvet?
Mi alapján választja ki a következő olvasmányát?
Filmadaptációk: kedvencek, a legpocsékabb adaptáció
Miért vezet/olvas Ön könyves blogot? Van-e hatása egy-egy könyves blognak az olvasásra? (pl.: a következő olvasmányát egy blogbejegyzés hatására választotta ki) Van-e/Vannak-e kedvenc blogjai/bloggerei?


Egy könyv értékelésénél nálam elsődleges szempont természetesen maga a történet, azaz mennyire újszerű, kidolgozott, ötletes, csavaros, kiszámíthatatlan stb. Utána következnek a karakterek, hiszen lehetnek nagyon jó karakterek ha a könyv története nem tetszik. A karakterek kidolgozottsága nagyon fontos, hiszen az a jó, ha annyira részletgazdagon leírtak, mint az igazi, lélegző emberek. A fogalmazási stílust nem tudom rangsorolni, mert az külföldi fordításoknál nem feltétlenül az eredeti írót jellemzik, lehet a fordító sajátja is, viszont mindenképpen nagyon fontos.

A következő elolvasandó könyvet mindig az határozza meg, hogy épp mihez van kedvem, mi az, ami a legjobban érdekel a polcomról. Mindig igyekszem úgy alakítani, hogy ne fogyjak ki annyira, hogy ne legyen mit olvasnom, hanem inkább raktározgatok előre. Így mindig úgy tudom megvenni az áhított könyveket, amikor azok akcióban vannak és nem hirtelen, amikor egyáltalán nincs mit olvasnom és épp nincs leárazva.

Filmadaptációk. Szerencsére manapság egyre több olyan könyvet filmesítettek meg, illetve szándékoznak vászonra vinni, amit mostanában olvastam. Persze a régi könyvek nem mostani megfilmesítését is szeretem pl: Elfújta a szél, Szoba kilátással. Kedvenc filmadaptációm egyértelműen a Jane Austen regényekből készült filmek. Ezek közül is talán legjobban az Emma és az Értelem és érzelem. Mindkettő művet kétféle változatban is filmre vitték, mindegyik változat jól sikerült. De a kedvencem az Emma feldolgozásból a Kate Beckingsale főszereplésével készült film, míg az Értelem és érzelem esetében a BBC-s három részből álló sorozat.
Ezeken kívül még a Harry Potter könyvek filmváltozatait is kedvelem. És majd kifelejtettem a Joanne Harris Csokoládé című könyvéből Johnny Depp és Juliette Binoche főszereplésével készített filmadaptációt, ami szintén nagyon jól sikerült.

Régóta utánanézek a könyvesblogokon azoknak a könyveknek, amiket el szeretnék olvasni. Kíváncsi vagyok, hogy mi a véleménye róla másoknak, így nagyjából tudhatom mire számíthatok. Már jó ideje szerettem volna magam is saját könyvesblogot vezetni, pár hete kezdtem bele. A könyvesblogok hatására több olyan könyvet is felfedeztem, ami ott megtetszett és utána el is olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése