2011. július 30., szombat

Az Olvasás 7 hete - IV. hét

Védőbeszéd a szépirodalom mellett
Védőbeszéd a szórakoztató irodalom mellett
Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)?
A Moly.hu könyves közösségi oldal népszerűsítése

Úgy gondolom, hogy a szépirodalom és a szórakoztató irodalom tökéletesen kiegészíti egymást. Mindig attól függ, hogy mit választok olvasni, hogy éppen milyen műfajhoz van kedvem. Leginkább YA fantasyt olvasok. Általában néhány szórakoztató irodalmi olvasmányom közé beékelek egy-egy szépirodalmat is, de ezek közül is inkább a könnyedebbet választom (pl: Jane Austen), mert a nehezebb nyelvezetű szövegek nem annyira kapcsolnak ki.

Kikkel készítenék interjút?
Külföldi írók:
Nagy kedvenc trilógiám az Éhezők Viadala, így Suzanne Collins-szal szívesen készítenék interjút.
Richelle Mead-del, aki több szórakoztató irodalmi fantasy sorozatot tudhat magáénak. Mondjuk hazánkban Tőle még csak a Vámpírakadémia című YA fantasy sorozat került kiadásra. 

Az előbb említett két írónőn kívül még Guillaume Musso-val készítenék interjút. A francia író zseniális regények alkotója, mára már kilenc könyve került megjelenése, nálunk eddig három.

A magyar írók közül szívesen készítenék interjút Fábián Jankával, aki élvezetes, olvasmányos formában alkot szépirodalmi műveket. A magával ragadó stílusnak köszönhetően teljesen el lehet merülni a múltban játszódó történeteiben. Úgy vélem az írónő olyan műveket alkot, amik a mai magyar irodalomban páratlanok.






A Moly.hu-ra idén télen lettem figyelmes könyvekkel kapcsolatos böngészéseim során. Először innen tájékozódtam a megjelenő könyvekről, hogy milyen véleménnyel vannak róla más olvasók. Majd egyre jobban kezdtem megismerni és nagyon megtetszett, gondoltam én is regisztrálok. Kezdetben feltöltögettem az olvasott könyveket, majd rendezgettem őket. Utána belemélyedtem a tanulmányozásába, hogy milyen funkciók vannak. Mára már sok, velem hasonló érdeklődésű könyvbarátot ismerhettem meg a közösségi oldalon.
Jó dolgok a molyon:
  • nyilvántarthatod, hogy eddig mit olvastál,
  • várólistát, kívánságlistát készíthetsz a téged érdeklő könyvekről,
  • karcokat írhatsz az éppen a fejedben járó gondolatokról, amikhez ismerőseid hozzászólhatnak és beszélgethettek,
  • az aktuális olvasásaidat folyamatjelzővel mutathatod,
  • polcokat hozhatsz létre a könyvekhez,
  • sok olvasós eseményen vehetsz részt, amit a többi moly hozott létre,
  • beszélgethetsz könyvekről, véleményeket olvashatsz róluk, illetve Te is értékelhetsz és véleményt is írhatsz,
  • és persze megismerkedhetsz sok-sok könyvet szerető emberrel (mollyal).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése