2011. július 24., vasárnap

Fábián Janka: Emma fiai

Fábián Janka Emma trilógiájának 2. része.
Az első rész az idei Könyvhétre jelent meg, a leírások alapján érdekesnek találtam, és az elolvasása után cseppet sem csalódtam benne. Teljesen belefeledkeztem a XX. század elején játszódó történetbe. Rögtön utána is néztem, mikorra várható a folytatás. Nagyon megörültem neki, hogy már alig egy hónap és jön is. Így nagy kíváncsisággal vágtam bele az újabb részbe mikor megjelent.

Az előző történet ott ér véget, mikor Emma megtudja, hogy ismét gyermeket vár (a negyediket). 
Az Emma fiai prológusa 1945-re ugrik, egy rövid kis bepillantást nyújt, amiből számtalan kérdés adódik az olvasóban, hogy mi is történhetett a köztes időben, hiszen eddig 1922-ben jártunk. Így felcsigázva kezdhetünk neki az első fejezetnek - ami ismét 1922-től folytatja az eseményeket - hogy utánajárhassunk, hogy mi is történhetett a kimaradt több mint húsz év alatt a Kóthay családdal.
Emma immáron három kisfiú és egy kislány édesanyja. A szép, Hegyalja utcai házukban élnek Pesten. Gábor sikeres orvosként dolgozik, Emma írásba fogott a gyerekek mellett, akik egymástól merőben különböző tulajdonságokkal rendelkeznek. Innen indul a történet és egészen 1948-ig követhetjük figyelemmel a család életét.

Láthatjuk, hogy miként alakították a nagy történelmi események Kóthayék sorsát. Az egyre erősödő szélsőséges politikai ideológiák, majd a második világháború, Pest ostroma mind-mind gyökeresen befolyásolják a szereplők életének menetét.

Fábián Janka regénye ismét hozta ugyanazt a színvonalat, mint az Emma szerelmében. Ismét lebilincselt az az olvasmányos stílus, ami hűen festi le az akkori történelmet és amivel az események sodrába vetett karaktereit ábrázolja. Egytől-egyig aprólékosan kidolgozott jellemek. Érdekes volt látni, hogy miként reagálnak az eseményekre, hogyan alakítják azok a személyiségüket.

Úgy belemerültem a regénybe, hogy nem is vettem észre, hogy a végénél járok...lapoztam és a más könyvekből való részletekkel találtam szembe magam.

Szerencsére a folytatásra nem kell olyan sokat várni, augusztusban van a tervezett megjelenése az Emma lánya című befejező kötetnek.

Pontszám: 5*

Kiadó: Ulipus-ház Könyvkiadó
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 339


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése